رونق طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» در آذربایجان‌ شرقی با مشارکت گسترده قاریان مسجدی
رونق طرح «مسجد؛ پايگاه قرآن» در آذربايجان‌ شرقي با مشارکت گسترده قاريان مسجدي

رونق طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» در آذربایجان‌ شرقی با مشارکت گسترده قاریان مسجدی

شفيعي مشارکت فعالانه قاريان قرآني در برپايي کرسي هاي تلاوت را امري ضروري دانست و گفت: اين مشارکت موجب رونق بخشي به طرح «مسجد؛ پايگاه قرآن» در کانونهاي فرهنگي هنري مساجد مي شود.
شناسه خبر : 58644 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» از قاریان قرآنی به ویژه قاریان نوجوان و جوان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جهت مشارکت فعالانه در طرح «مسجد؛ پایگاه قرآنی» دعوت به عمل آورد و اظهار داشت: بدون شک، مشارکت فعالانه قاریان قرآنی موجب رونق این طرح در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری استان می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که حضور و مشارکت فعالانه و مسئولانه قاریان استانی و مسجدی را می طلبد، چرا که طنین و صوت خوش قاریان توانمند می تواند به رونق برنامه ها افزوده و موجب جذب  بیش از پیش اقشار مختلف به جلسات قرآنی مساجد شود.

شفیعی توضیح داد: در حال حاضر قریب به 100 نفر از قاریان استان با عضویت در سامانه بچه های مسجد، آمادگی خود را جهت مشارکت و قرائت در جلسات این طرح اعلام کرده اند و دیگر قاریان محترم نیز می توانند در مرحله اول، با ورود به لینک survey.porsline.ir/s/do1w1Pb اطلاعات اولیه خود را وارد و آمادگی خود را اعلام نمایند.

وی افزود: عضویت در سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.irیکی از شروط اصلی مشارکت در این طرح است که در این زمینه هر یک از قاریان می توانند، با ورود به سامانه بچه های مسجد، از طریق صفحه مشخصات کارتابل ایجاد شده، اقدام به تکمیل اطلاعات نموده و برای حضور و تلاوت در جلسات قرآنی اعلام آمادگی کنند.

به گفته شفیعی، دعوت از قاريان براي تلاوت مجلسي در جلسات هفتگي طرح مسجد پايگاه قرآن توسط مدیران کانون‌های مساجد و از طريق سامانه بچه هاي مسجد انجام مي شود و پس از اين كه قاري دعوت مدير كانون را تاييد كرد، مدير كانون جهت هماهنگي‌هاي بعدي با ايشان تماس برقرار می کند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی، بایستی قاريان قرآنی براي تثبيت و ارتقا سطح خود، از طريق فرم ثبت اطلاعات قاري، در سامانه بچه‌های مسجد اقدام به تكميل رزومه قرآني خود کنند

وی ادامه داد: قاريان محترم به منظور اطلاع از دعوتنامه‌هاي ارسالي باید به صورت روزانه و منظم پروفايل خود در سامانه بچه هاي مسجد را بررسي کرده و به منظور ويرايش اطلاعات حضور خود در طرح ملي مسجد پايگاه قرآن به صفحه اطلاعات قاري مراجعه و زمان حضور و شرايط خود براي شركت در جلسات قرآني را ثبت كنند.

شفیعی در پایان توضیح داد: طرح ملي مسجد پايگاه قرآن، به طرح تلاوت مجلسي قرآن به صورت هفتگي در مساجد اطلاق مي شود که براساس اعلام ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، متناسب با سطح و تعداد حضور قاري در جلسات تلاوت مجلسي؛ از قاریان فعال به صورت دوره ای حمایت خواهد شد، مشروط به اين كه فرآيند دعوت، تلاوت در مسجد، ارائه بازخورد به صورت كامل از طريق سامانه بچه‌هاي مسجد انجام شود.