بیش از 150 مادر خانواده قرآنی آذربایجان شرقی تجلیل می شود
بيش از 150 مادر خانواده قرآني آذربايجان شرقي تجليل مي شود
به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی

بیش از 150 مادر خانواده قرآنی آذربایجان شرقی تجلیل می شود

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از برگزاري سلسله برنامه هاي تجليل از 156 مادر خانواده قرآني عضو کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 58750 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۶

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری سلسله برنامه های تجلیل از  156 مادر خانواده قرآنی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، « مرتضی شفیعی » با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی "لشکر فرشته ها" با رویکرد شناسایی و تجلیل از خانواده‌های قرآنی و با هدف تبیین نقش و جایگاه زن در خانواده و تجلیل از مادران تأثیرگذار در تربیت قرآنی  فرزندان، از 156 مادر خانواده قرآنی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان دیدار و تجلیل می شود.

شفیعی خاطر نشان کرد: این خانواده های قرآنی بر اساس شاخص های تعیین شده در سه گروه  شناسایی شده و تجلیل از این خانواده ها با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در تبیین نقش مادران در تربیت قرآنی فرزندان با محوریت مادران خانواده انجام می شود.

 وی تشریح کرد: خانواده ای که پدر یا مادر حافظ کل باشند، خانواده ای که اعضای آن حافظ  20جزء ،سه جزء یا بیشتر باشند،خانواده داراي حافظ روشندل يا معلول و خانواده دارای فرزند خردسال حافظ کل یا حافظ20 جزء در گروه اول، خانواده‌ های داراي رتبه‌هاي برتر استاني يا كشوري در مسابقات قرآن یا داراي مفسر، مترجم يا مبلغ قرآني و خانواده هایی که به صورت خانوادگي در امر آموزش يا سازماندهي كلاس‌هاي قرآني و تربيت حافظان و قاريان فعال هستند در گروه دوم شناسایی شده اند.

 وی ادامه داد: خیرین و واقفین قرآنی ،خانواده دارای هنرمند فعال در عرصه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخص های انتخاب برای این تکریم‌ها به شمار می‌رود.

 بنابراین گزارش، طرح لشکر فرشته‌ها تا ۳۰ دی ماه اجرا می شود و بر این اساس هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و اجرای  برنامه تجلیل از همان خانواده قرآنی خواهد بود.

گفتنی است،77 باب کانون تخصصی خواهران در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده و مشغول به  فعالیت هستند.