همایش لشکر فرشته ها در تبریز برگزار شد
همايش لشکر فرشته ها در تبريز برگزار شد

همایش لشکر فرشته ها در تبریز برگزار شد

همايش لشکر فرشته ها با حضور مادران قرآني، حافظان و خادمان قرآن در تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 59143 تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۶

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، « مرتضی شفیعی » در این همایش با اشاره به تشکیل قرارگاه نهضت قرآنی مساجد در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، طرح شناسایی و تکریم خانواده های قرآنی را یکی از برنامه های لشکر فرشته ها معرفی کرد و اظهارداشت: توجه به اهمیت والای فراگیری علوم قرآنی و تلاش برای تحقق شعار نهضت بازگشت به مساجد، یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح به عنوان یک از طرح های شاخص قرآنی می باشد.

وی ادامه داد : توجه به ظرفیت های قرآنی در بخش خواهران کانون های مساجد و تقویت این ظرفیت ها و توانمندی ها در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در موضوع تحکیم بنیان خانواده و توجه به تعلیم و تربیت قرآنی نسل حاضر می باشد. 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم مادران در خانواده  گفت: بارزترین و والاترین نقشی که در کلام وحیانی قرآن برای زنان ترسیم شده و مورد ستایش قرار گرفته، نقش مادری و عهده داری تربیت فرزندان از سوی آنان می باشد.

 وی تشریح کرد: طرح شناسایی و تکریم خانواده های قرآنی از سلسله برنامه های «لشکر فرشته ها» از 15 دی ماه جاری آغاز شده است و تا 30 دی ادامه دارد و در این طرح کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران  یک خانواده قرآنی ساکن در محدوده جغرافیایی کانون را شناسایی و در سامانه بچه های مسجد ثبت می کند و در مرحله بعد اجرای برنامه تجلیل از آن خانواده را در دستورکار قرار می دهد.

 همچنین حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا،در سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه مادران در خانواده و نقش مهم آنان در تربیت فرزند اظهار داشت: فرزند صالح محصول تربیت صحیح است و ازآنجایی که در امر تربیت نقش مادر بسیار مهم و اثر گذار بوده تربیت دینی و اسلامی فرزندان بر اساس مبانی نجات بخش دین اسلام و آموزه های دینی و اسلامی یکی از وظایف مهم و جدی مادران می باشد.

وی با اشاره به نقش مهم مادران شهدا در تعلیم و تربیت آنان خاطرنشان کرد: روحیه استقامت و فرزند پروری صحیح مادران شهدا باعث شده است که امروز مفاخری همچون سردار سلیمانی داشته باشیم  چراکه مادران شهدا آموزگاران نمونه‌ای برای فرزندان خود بودند که امروز ملت ایران به خاطر جانفشانی فرزندان این مادران آرامش و امنیت دارد.

بنابراین گزارش، همایش لشکر فرشتگان با همکاری و مشارکت ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، کانون فرهنگی هنری نورالطریق، سازمان بسیج مستضعفین،شهرداری منطقه 4 تبریز، آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز، هیات امنا و انجمن اسلامی مسجدآیت الله طالقانی، گروه جهادی رحیل و مجتمع آموزی اندیشه ناب و حضور مسئولین استانی، مادران و فعالان قرآنی کانون فرهنگی هنری نورالطریق برگزارشد.  

 گفتنی است، در پایان این همایش از 35 نفر از حافظان، قاریان فعالان  و مادران خانواده های قرآنی تجلیل شدند.