نشست آموزشی طرح یاوران مسجد آذربایجان شرقی برگزار شد
نشست آموزشي طرح ياوران مسجد آذربايجان شرقي برگزار شد

نشست آموزشی طرح یاوران مسجد آذربایجان شرقی برگزار شد

وبينار توجيهي و آموزشي طرح باشگاه بچه هاي مسجد «ياوران مسجد» ويژه کانون هاي معين و راهبر آذربايجان شرقي برگزار شد .
شناسه خبر : 59868 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۸

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ، « مرتضی شفیعی » در وبینار توجیهی آموزشی طرح باشگاه بچه های مسجد «یاوران مسجد» در جمع مدیران کانون های معین و راهبر استان، تشکیل حلقه های میانی در سطح مساجد با ایجاد و توسعه شبکه مدیران، کارکنان، کانونهای معین و فعالان مسجدی و با رویکرد جذب هر چه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به کانون هاي مساجد را از مهمترین اهداف اجرایی طرح باشگاه بچه های مسجد «یاوران مسجد» اعلام کرد.

 شفیعی افزایش تعداد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزایش تعداد کانون های فرهنگی هنری، فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی، اجتماعی و فرهنگی را از مهمترین محورهای این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح از 7 بهمن ماه شروع شده و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

 وی با اشاره به نقش کانونها در توسعه فعالیت های فرهنگی و تقویت و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اظهار داشت :شبکه  کانون های معین و راهبر بازوان فعال و کارآمد  فعالیت های فرهنگی در کانونهای مساجد بوده و توانمندیهای این شبکه در تسهیل، ارتقا و انسجام این فعالیت های کانونی و اجرای موفق طرح طرح باشگاه بچه های مسجد «یاوران مسجد» بسیار موثر می باشد.

 وی همچنین با توصیف طرح باشگاه بچه های مسجد به عنوان ابزاری برای ارائه خدمت به بچه های مسجدی خاطرنشان کرد: کانون های معین و راهبر می توانند با آموزش و توجیه این طرح به کانون های همگروه خود و همکاری با سایر کانونها در اجرای موفق این طرح نقش موثری داشته باشند.

شفیعی با اشاره به اینکه طرح باشگاه بچه های مسجد در سه سطح «ستادهای استانی»، «سطح کانونی» و«اعضای کانون ها» اجرا می شود، گفت: سطح کانونی شامل «کانون های راهبر»، «کانون های معین» و «کانون های همگروه» است .

 وی با تشریح اقدامات کانونهای معین و راهبر و نقش آن ها در اجرای این طرح اظهار داشت: ارائه بسته های تشویقی و انگیزشی به طرح یاوران مسجد و تقدیر از استان های برتر به شکل قرعه کشی هفتگی و اعلام نتایج قرعه کشی شنبه هر هفته از طریق سایت بچه های مسجد انجام خواهد شد.

شفیعی همچنین با اعلام امتیازات هر اقدام برای کانون های راهبر، معین و کانون های عمومی گفت: کانون ها می توانند از طریق ثبت نام عضو جدید در سامانه بچه های مسجد ، تکمیل کادر و ارکان کانون و تکمیل مشخصات فردی اعضا در این سامانه در قرعه کشی هفتگی شرکت کنند.

 بنابراین گزارش، در ادامه پس از بیان نقطه نظرات حاضرین، سئوالات طرح شده  توسط مدیر ستاد فهما و کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی کانونها پاسخ داده شد.