مساجد بهترین نهاد برای تربیت و پرورش نیروهای انقلابی هستند
مساجد بهترين نهاد براي تربيت و پرورش نيروهاي انقلابي هستند

مساجد بهترین نهاد برای تربیت و پرورش نیروهای انقلابی هستند

مدير ستاد کانون هاي مساجد آذربايجان شرقي گفت: مساجد بهترين مرکز براي رشد و تربيت نيروهاي مومن و متعهد هستند.
شناسه خبر : 60075 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۹

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، « مرتضی شفیعی » در جمع اهالی روستای قراجه شهرستان هریس، دهه فجر را بهترین فرصت برای تبیین اهداف، آرمانها و دست آوردهای انقلاب اسلامی دانسته و اظهار داشت: مساجد نقطه شکل گیری، مرکز تقویت و پشتیبانی و عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و در دوران اخیر نیز مساجد بهترین مرکز برای رشد و تربیت نیروهای مومن و متعهد انقلابی است.

 مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت بالای کانون‌های فرهنگی هنری در جذب نوجوانان،جوانان وکودکان به مساجد اظهار داشت: کودکان و نوجوانان آینده سازان جامعه اسلامی و بزرگ ترین سرمایه های کشور بوده و شناخت راهکارهای جذب جوانان به مساجد، بها دادان به حضور جوانان و رفع موانع موجود موجب حضور پرشور آنان در مساجد خواهد شد.

شفیعی با تأکید بر نوآوری در برنامه های فرهنگی خاطرنشان کرد: رونق هرچه بیشتر مساجد به واسطه حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز بوده و برای نیل به این مقصود نیازمند خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه و نیازهای نسل جوان هستیم.

وی ادامه داد: تقویت کانون های موجود و توسعه کانون های مسجدی در مناطق محروم و کم برخوردار از مهمترین محورهای فعالیت ستاد کانون های مساجد استان بوده و در حال حاضر نزدیک به  ۱۴5۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد این مراکز در مساجد روستایی فعال هستند.

وی افزود: مساجد  بهترین عامل برای ایجاد روحیه  همدلی و همراهی  اجتماعی بوده و تلاش بر انجام فعالیت های مردم محور و مسجد محور از دیگر  فعالیت ها  و برنامه های ستاد کانون های مساجد استان  می باشد .

 بنابراین گزارش، جشن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت کانون فرهنگی هنری شهدای قراجه و حمایت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

 گفتنی است، در پایان این مراسم  از 30 دانش آموز منتخب عضو کانون فرهنگی هنری شهدای قراجه تجلیل شد.