کارگاه آموزشی «سواد رسانه ای و فضای مجازی» در تسوج برگزار شد
کارگاه آموزشي «سواد رسانه اي و فضاي مجازي» در تسوج برگزار شد
به همت ستاد کانون های مساجد آذربایجان شرقی

کارگاه آموزشی «سواد رسانه ای و فضای مجازی» در تسوج برگزار شد

کارگاه آموزشي «سواد رسانه اي و فضاي مجازي» به همت ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در شهرستان شبستر و شهر تسوج برگزار شد.
شناسه خبر : 60077 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، « مرتضی شفیعی» درجمع  فرهنگیان، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شبستر و والدین دانش آموزان عضو این کانونها، طی سخنانی عمل به منویات مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین ،ارتقای سواد رسانه‌ای و آشنایی با آسیب های فضای مجازی بویژه برای کودکان و نوجوانان را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد .

مدیر ستاد  کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با تعریف رسانه به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین ابزار برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی خاطرنشان کرد: استفاده مبتنی بر آگاهی و شناخت با بررسی مزایا و معایب موجود می تواند از اهداف مهم سواد رسانه ای در بهره گیری از این ابزار قدرتمند باشد.

شفیعی با اشاره به اینکه خانواده  به عنوان اولین و مهمترین  پایگاه اجتماعی برای رشد انسان ، با سلاح قدرتمند رسانه و ابزار فضای مجازی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته بر بصیرت افزایی و آشنایی مخاطبان مسجدی با آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی تاکید کرد.

وی افزود: آگاه سازی همه جانبه مردم موثرترین روش برای مقابله در جنگ نرم بوده  و در این میان آگاه سازی خانواده ها از اولین و مهمترین موضوعات در مصون سازی جامعه در مقابل آسیب های فضای مجازی  به شمار می رود.

شفیعی گفت: تغییر نگرش و ذهنیت و تخریب باورها و اعتقادات از مهمترین آسیب ها ی فضای مجازی  بویژه برای جوانان و نوجوانان بوده و در این میان با توجه به هجوم همه جانبه رسانه ‌های معاند در بستر شبکه ‌های اجتماعی، آگاه سازی قشر جوان و نوجوان نسبت به این فضا ضروری بوده وباید  فرهنگ استفاده از رسانه ‌های نوین در بین مردم  آموزش داده شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به فرصت ها و مزایای رسانه افزود: آموزش مهارت ‌های سواد رسانه ‌ای به نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و همه افراد جامعه کمک می‌ کند با بینش و آگاهی بیشتر، برخورد  هوشمندانه تر و گزینش مناسبت تری نسبت به اطلاعات ارائه شده در این فضا داشته باشند.

 وی گفت: امروز با فراگیری استفاده از فضای مجازی در بین تمامی اقشار جامعه ،  جوانان و نوجوانان  و حتی کودکان در معرض آسیب های جدی این فضا قرار گرفته و با معضلی به نام شکافت بین نسلی مواجه هستیم که فضای مجازی و رسانه به آن دامن زده و در این شرایط والدین باید بر فضای مجازی مدیریت داشته باشند و اجازه ندهند هرگونه محتوایی در اختیار فرزندان قرار گیرد.

شفیعی با اشاره به نقش رسانه و فضای مجازی در نشر بی بند و باری ها، گفت : شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنتی و فضای مجازی موجب بروز تعارضات و اختلافات زیادی در میان خانواده‌ها  شده، و چه بسا باعث متلاشی شدن خانواده‌های زیادی هم شده است.

بنابراین گزارش، کارگاه آموزشی "سواد رسانه ای و فضای مجازی" به همت ستاد کانون های مساجد آذربایجان شرقی با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شبستر و اداره آموزش و پرورش ناحیه تسوج در سالن اجتماعات دبیرستان حضرت ولیعصر تسوج برگزار شد.