تحقق عدالت فرهنگی از رویکرد های مهم ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است
تحقق عدالت فرهنگي از رويکرد هاي مهم ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است

تحقق عدالت فرهنگی از رویکرد های مهم ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي تحقق عدالت فرهنگي در مناطق کم برخوردار را از مهمترين سياست هاي ستاد استان دانست.
شناسه خبر : 60390 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

 به گزارش  روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، « مرتضی شفیعی»  در جمع اهالی روستای ورنکش میانه و اعضای کانون فرهنگی هنری  شهدای کربلا، طی سخنانی  با اشاره به نقش مساجد در طول تاریخ اسلام به عنوان بزرگترین پایگاه دینی، اجتماعی و  فرهنگی اظهار داشت:  از صدر اسلام مساجد همواره نهاد محرومیت زدایی بوده  و این موضوع بعد از انقلاب اسلامی قوت گرفته است و درحال حاضر با حضور نهاد های مختلف مردمی و دولتی  شاهد فعالیت موثر و بروز مساجد در رفع محرومیت زدایی در تمامی ابعاد هستیم.

 شفیعی ادامه داد:  تقویت و تعمیق باورهای دینی، ترویج  فعالیت های خیرخواهانه و سنت های حسنه اسلامی انفاق، احسان و نیکوکاری، توانمند سازی و تلاش برای رفع نیازهای محرومین از کارکرد های اصلی مساجد بوده و در این راستا کانون های  فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بالایی برای گسترش فرهنگ خیرخواهانه و مشارکت مردم در تحقق عدالت فرهنگی  برخوردار هستند.

 وی با اشاره به  فعالیت های مختلف کانون فرهنگ هنری شهدای کربلا در زمینه های قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی گفت: فرهنگ سازی برای ازدواج آسان و تلاش برای تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند از فعالیت های ارزنده فرهنگی اجتماعی این کانون بوده و  همکاری مردم در تهیه این جهیزیه ها  نشان دهنده اعتماد مردم به مساجد و ائمه جماعات در امور خیریه است.

 مدیر ستاد کانون ها ی فرهنگی هنری  استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که اولویت کار فرهنگی و هنری در ستاد استان با مناطق محروم و روستایی استان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در روستاها فعال هستند.

 وی افزود: رویکرد برنامه های ستاد فهما استان در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی معطوف به مناطق محروم، مرزی و روستایی بوده و مساجد بسیاری از مناطق دورافتاده، محروم و مرزی استان دارای کانون فرهنگی هنری هستند که این ظرفیت بی‌نظیر فرصتی برای کارهای فرهنگی عمیق و اثرگذار است.

 بنابراین گزارش، در این مراسم که با اجرای گروه سرود دانش آموزی دختران و پسران عضو کانون همراه بود،  از 6 نفر از مادران قرآنی این کانون و30 نفر از دانش آموزان منتخب تجلیل شد.

گفتی است، مراسم تجلیل از مادران قرآنی، دانش آموزان منتخب و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند با حضور مدیر ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان، اعضای شورای اداری شهرستان میانه، رئیس آموزش و پرورش، بخشدار و شهردار  بخش ترکمنچای و  اهالی روستای ورنکش در مسجد امام زمان(عج) این روستا برگزار شد.