مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را از عوامل کاهش آسیب های اجتماعی دانست
مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را از عوامل کاهش آسيب هاي اجتماعي دانست

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را از عوامل کاهش آسیب های اجتماعی دانست

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد نقش مهمي در رشد فکري و کاهش آسيب هاي اجتماعي دارد.
شناسه خبر : 60655 تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۰

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، « مرتضی شفیعی» طی سخنانی در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری موعود در جمع اهالی شهر زنوز از توابع شهرستان مرند  با اشاره به نقش مهم مساجد در تربیت دینی و اخلاقی جوانان و نوجوانان اظهار داشت: حضور کودکان، جوانان و نوجوانان در محیط تربیتی مساجد  نقش مهمی در رشد فکری و کاهش آسیب های اجتماعی داشته و در این راستا نقش و تکلیف کانون‌های فرهنگی هنری سنگین‌تر است.

شفیعی با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری  و کتابخانه های مسجدی یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد، است که امیدواریم با توسعه این مراکز در مساجد استان شاهد رونق معنوی این اماکن الهی باشیم.

وی تصریح کرد: ماموریت جدی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعال کردن پایگاه فرهنگی و هنری مسجد به واسطه حضور نوجوانان و جوانان انقلابی و مسجدی است و برای رسیدن به این مهم  باید مساجد را برای حضور جوانان و نوجوانان مهیا سازیم و از این ظرفیت برای بودن در کنار نسل جوان استفاده کنیم.

شفیعی همچنین با بیان این‌که خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه لازمه جذب مخاطبان کودک و نوجوان به مساجد است، خاطرنشان کرد: شناخت نیازهای مخاطبان نوجوان و جوان،تسلط هرچه بیشتر به فناوری روز، ارائه آموزش‌های کارآمد و تخصصی، سعه صدر و اخلاق خوب در ایجاد فضای مناسب برای حضور حداکثری نسل جدید در مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود در تلاش برای مسموم کردن ذهن کودکان و نوجوانان است، نیازمند نقش‌آفرینی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به واسطه حضور جوانان مومن و مسجدی و انقلابی هستیم.

 همچنین در این مراسم حجت الاسلام سجاد ارزانی، امام جماعت و روحانی شهر زنوز نیز طی سخنانی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و از برکات انقلاب اسلامی توصیف کرده و اظهارداشت: حضورحداکثری مردم بویژه حضور جوانان و نوجوانان پای صندوق های رای  دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید خواهد کرد.

 بنابراین گزارش، این مراسم که همزمان با شب نیمه شعبان برگزار شد با اهدای مجوز کانون فرهنگی هنری موعود نورافشانی و برنامه جشن همراه بود.