پایه کار فرهنگی، مردم و مسجد است
پايه کار فرهنگي، مردم و مسجد است
استاندارآذربایجان شرقی در جمع منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد

پایه کار فرهنگی، مردم و مسجد است

استاندار آذربايجان شرقي گفت: زماني که کار فرهنگي مزين به تجملات و بخشنامه‌هاي دولت شد، ديگر کار فرهنگي نيست‌، پايه کار فرهنگي، مردم و مسجد است.
شناسه خبر : 60699 تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۲

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ، مالک رحمتی در دیدار جمعی از مدیران مسئول منتخب و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با وی، اظهار کرد: دولت وظیفه زمینه سازی، بسترسازی و حمایت از فرهنگ را دارد، البته کار فرهنگی، لذتبخش و سخت است، بنده نیز محصول پایگاه‌ها و کانون‌های مساجد هستم.

وی ادامه داد: دلیل این‌که همه ساله شاهد حرکت‌های عظیم فرهنگی در هیئات حسینی هستیم که در دنیا صدا کرده این است که نگاه دولتی به این عرصه نداریم وگرنه تا امروز چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

رحمتی گفت: دستگاه امام حسین(ع) بعد از این همه سال هنوز هم ادامه دارد زیرا تمام امورات آن توسط خود مردم انجام می‌شود و کانون اصلی کلیه کارهای نهضت امام حسین(ع) که در دنیا تاثیرگذار است، مردم، مسجد و حسینیه بوده که وابستگی به دولت ندارند.

وی با بیان اینکه تا جایی که در اختیار و توان استانداری است در خدمت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم، افزود: ماحصل کار فرهنگی، تربیت نیروی انسانی است اگر خروجی کانون‌ها، نیروی انسانی کارآمد، متخصص و دغدغه مند باشد، این کانون‌ها به هدف خود رسیده‌اند ولی اگر تنها به گذران اوقات فراغت فکر کنند، فرقی با فرهنگسراها ندارند.

وی با اشاره به رسالت مهم کانون‌های مساجد در راستای مرکزی برای تربیت نیروی انسانی دغدغه مند، انقلابی، جهادی و ولایی، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد غفلت توجه به بانوان هستیم اکنون نیمی از ترکیب جمعیتی استان بانوان هستند بر این اساس کانون‌های فرهنگی و مساجد باید توجه ویژه به بانوان و دختران داشته باشند، حوزه‌ای که دشمن به عنوان نقطه ضعف بر روی آن دست گذاشته است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بانویی که انقلابی و متعهد به بار می‌آید، یک خانواده را اصلاح می‌کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به بخش هنر در کانون‌های مساجد، گفت: اثربخش ترین عامل تاثیرگذار بر جوانان، هنر است و کانون‌ها باید در اجرا و عمل به هنر و ابزارهای جدید آن در جامعه توجه کنند چون ارزش ۲ ساعت سخنرانی حتی به اندازه یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای هم نیست.

وی تاکید کرد: باید ضمن حفظ سنت‌ها، از ابزار هنر نیز به صورت ویژه بهره برداری شود.

وی ادامه داد: پیامبراکرم (ص)، اولین بنایی که در دین اسلام احداث کرد، مسجد بود. معرفت افزایی، حکومت داری، تمشیت امور کشور، رفع مشکل مردم، ازدواج آسان و اشتغالزایی تنها بخشی از سنت حسنه رسول الله (ص) است که در مساجد جاری می‌شد.

رحمتی افزود: امروز برخی از مساجد مثل اوایل انقلاب بالنده و اثرگذار هستند زیرا مردم به آن‌ها رفت و آدم داشته و حیات در آن‌ها ادامه دارد، کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند با فعالیت خود، مساجد را به تراز اول خود برسانند.

در این جلسه تعدادی از مدیران مسئول، نمایندگان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.