مردمی سازی فعالیت های فرهنگی به همت کانون های مساجد محقق می شود
مردمي سازي فعاليت هاي فرهنگي به همت کانون هاي مساجد محقق مي شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

مردمی سازی فعالیت های فرهنگی به همت کانون های مساجد محقق می شود

بلاغي گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در حوزه فعاليت هاي فرهنگي هنري از بازوهاي اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
شناسه خبر : 60710 تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، « محمدحسین بلاغی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در جمع مدیران مسئول فعال و منتخبین کانونهای فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک نهاد مردمی در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری از بازوهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بلاغی با اشاره به رونق فعالیت های مسجدی در دوره کنونی گفت: در دوره دولت مردمی سیزدهم با ابلاغ و تاکید وزیر محترم فرهنگ، اهمیت نشر، توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در مسجد مورد توجه قرار گرفته و برای همه آشکار شده است.

وی با تاکید بر مردمی‌سازی فعالیت‌ها و نهضت بازگشت به مساجد خاطر نشان کرد: مسئله بازگشت به مسجد با لحاظ اقتضائات روز بسیار ارزشمند بوده و دراین راستا ، تقویت هسته‌های مردمی مبتنی بر مبنای فکری اسلامی و انقلابی در دستورکار است.

وی در ادامه تربیت هنرمند طراز انقلاب اسلامی را یکی از اصلی ترین کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و اظهارداشت: باید هنرمندان از خانواده‌های دین دار استعدادسنجی شده و تولید عملیات محور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام بگیرد.

بلاغی  با اشاره به حضور  فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راهپیمایی عظیم اربعین و ۲۲ بهمن، به عنوان کنشگران اجتماعی  افزود: ابتدای سال جاری اعتباری از جدول ۱۷ تبصره ۱۶ در اختیار کانون‌های مساجد قرار دادیم که در حوزه کتاب، قرآنی و تربیتی هزینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان ادامه داد: در سفر دوم ریاست جمهوری نیز برای اولین بار اعتبار مناسبی برای کارگشایی در این حوزه اختصاص یافت و تا شش ماه آینده شاهد گشایش‌های بهتری در این حوزه خواهیم بود.