10 باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان آذرشهر افتتاح شد
10 باب کانون فرهنگي هنري در شهرستان آذرشهر افتتاح شد

10 باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان آذرشهر افتتاح شد

10 باب کانون فرهنگي هنري جديد التاسيس در آستانه سالروز تاسيس ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، در شهرستان آذرشهر افتتاح شد.
شناسه خبر : 60791 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۲

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی،« مرتضی شفیعی » در این مراسم  و در جمع مسئولین،فعالین فرهنگی هنری و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آذرشهر طی سخنانی با اشاره به فعالیت 1هزار و 450 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان اظهار داشت: 53 باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان آذرشهر فعالیت دارند که این شهرستان رتبه نخست  تعداد تاسیس کانون در سال جاری را دارد و با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی، هنری و قرآنی موجود در این شهرستان امیدواریم این تعداد رو به رشد باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر تقویت و گسترش ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان در زمینه های مختلف گفت: در این زمینه حمایت شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذرشهر و در راس آن امام جمعه بسیار مهم و راهگشا خواهد بود.

 وی در ادامه تربیت نیروی انسانی و هنرمند خلاق، مومن، انقلابی و فرهیخته را یکی از اهداف و رویکردهای اصلی ستاد کانون های مساجد برشمرد و خاطر نشان کرد: توجه به کادرسازی در مساجد باعث تربیت جوانانی خواهد شد که در حوزه‌ علمی، نخبه و در حوزه‌ فرهنگی صاحب فکر بوده و در حوزه‌ اقتصادی نیازمند دیگران نباشد و تحقق این امر نیازمند توجه به حوزه اقتصاد و فرهنگ در مساجد است.

شفیعی با اشاره به نقش مهم مساجد در تربیت دینی و اخلاقی جوانان و نوجوانان تصریح کرد: حضورکودکان، جوانان و نوجوانان در محیط تربیتی مساجد نقش مهمی در رشد فکری و کاهش آسیب های اجتماعی داشته و در این راستا نقش و تکلیف کانون‌های فرهنگی هنری سنگین‌تر است.

 همچنین حجت الاسلام رشتبری امام جمعه شهرستان آذرشهر در این مراسم با توصیف مساجد به عنوان اولین پایگاه دینی و تربیتی جامعه اسلامی و نقش مهم این اماکن الهی در تربیت دینی انسان اظهار داشت:   کانونهای فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان  و مقابله با آسیب های اجتماعی داشته و فعالیت این کانون ها در  ترویج فرهنگ دینی و  تعمیق باورهای ایرانی و اسلامی بسیار موثر می باشد.

شمسعلی محمودیان فرماندار آذرشهر نیز درسخنانی با اشاره به لزوم الگو سازی برای نسل جوان اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن با همه توان و ابزار خود وارد میدان عملیات تهاجم فرهنگی شده شناخت نیازهای مخاطبان نوجوان و جوان،تسلط هرچه بیشتر به فناوری روز و ارائه آموزش‌های کارآمد و تخصصی از عوامل مهم جذب جوانان و نوجوانان به فضای سالم و امن مساجد می باشد.

محمودیان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در خط مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی غرب بوده و در این راستا با نوآوری، خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه توانسته است در جذب کودکان، جوانان و نوجوانان به مساجد نقش مهمی داشته باشد .

 بنابراین گزارش، این مراسم که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر برگزار شد، با اهدای مجوز فعالیت کانونها ی جدیدالتاسیس  و هنرنمایی هنرمندان  مسجدی در کتابت آیات قرآنی درباره مسجد و طراحی  با موضوع مسجد خانه امن الهی و اهدای نمونه این طرحی و خوشنویسی به امام جمعه و فرماندار از طرف هنرمندان همراه بود.