تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی
تجليل از فعالان کانون‌هاي فرهنگي مساجد آذربايجان شرقي

تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی

همزمان با سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، از ۳۸ نفر از مديران مسئول، فعالان فرهنگي و استادان کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان تجليل بعمل آمد.
شناسه خبر : 60866 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در آستانه ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، طی مراسمی از ۳۸ نفر از مدیران مسئول، فعالان فرهنگی و استادان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و نیز روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی برتر شهرستان‌های استان در ارائه خدمات به این کانون‌ها قدردانی شد.

«تراب محمدی» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، در این آئین گرامیداشت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در تالار معلم همراه بود؛ با اشاره به نقش مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد در ارتقای نقش و جایگاه مساجد در عرصه های مختلف اظهار داشت: هر پیامی که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست.

وی با بیان این‌که وحدت و یکپارچگی از خصوصیات اصلی مساجد طراز انقلاب اسلامی بوده و دراین مساجد جوانان با ابزار هنر برای سربازی ولایت تربیت می شوند، خاطرنشان کرد: تاسیس و راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سه دهه قبل اتفاقی مبارک بود که امروز شاهد ثمرات ارزشمند آن هستیم.

محمدی گفت: در حال حاضر این این مراکز مردمی به درخت تناوری تبدیل شده اند که در کنار سایر نهاد های فعال در مساجد نقش محوری و موثری در جذب کودکان، جوانان و نوجوانان به این اماکن الهی و تعلیم و تربیت آنان بر عهده دارند.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با توصیف مساجد به عنوان کانون عبادت و تعلیم و تربیت، پایگاه نظامی و  اجتماعی، مرکز دادخواهی و قضاوت و محور فعالیت‌های اسلامی و سیاسی تصریح کرد: فعالیت همه مراکز مستقر در مساجد باید بر محور یکپارچگی و وحدت رویه باشد به نحوی که مساجد به خاستگاه اصلی مردم برای همدلی و مواسات و گره گشایی از مشکلات مردم تبدیل شوند.

بنابراین گزارش، همایش بزرگ گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور پرشور فعالان کانونی و مسجدی سراسر استان آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان لشکری و کشوری در تالار معلم تبریز برگزار شد.

 همچنین در پایان این مراسم از ۳۸ مدیران مسئول، فعالان فرهنگی ، هنری، قرآنی، اساتید هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تعدادی از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها تجلیل بعمل آمد.

کلمات کلیدی: بزرگداشت 18 اسفند فهما