کانون‌های مساجد محور سیاست مردمی‌سازی فرهنگ در کشور هستند
کانون‌هاي مساجد محور سياست مردمي‌سازي فرهنگ در کشور هستند
مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی:

کانون‌های مساجد محور سیاست مردمی‌سازی فرهنگ در کشور هستند

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي گفت: تقويت و توسعه برنامه‌هاي فرهنگي و تحقق سياست مردمي‌سازي فرهنگ نيازمند هم افزايي و هماهنگي هرچه بيشتر نهادها و دستگاه هاي فرهنگي است.
شناسه خبر : 60867 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و در تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رشد و توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال جاری رضایت بخش بوده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: گسترش و تنوع فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی، قرآنی، علمی و اجتماعی کانون های فرهنگی هنری منجر به پویایی مساجد شده و آمارها نشان می دهد میانگین سنی نمازگزاران در مساجدی که دارای کانون هستند؛ پایین است.

وی با تأکید بر وحدت‌رویه و هم‌افزایی حداکثری نهادهای فرهنگی در تقویت هسته‌های فرهنگی مردمی در مساجد خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه برنامه‌های فرهنگی و تحقق سیاست مردمی‌سازی فرهنگ نیازمند هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر نهادها و دستگاه های فرهنگی است.

 شفیعی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری بدون هیچ‌گونه تعارض و اختلاف با سایر نهادهای فعال در مساجد برنامه های خود را پیگیری می کند و توانمندسازی علمی و مهارتی اعضا و مدیران مسئول کانون در اولویت برنامه های این ستاد قرار دارد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله ستاد استان اعلام کرد با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر یک هزار و ۴۵۰  باب کانون در مساجد استان فعال است که ۶۰ درصد این کانون در مناطق روستایی و محروم راه اندازی شده است.

شفیعی تعداد کتابخانه های فعال در این کانون ها را ۶۰۰ باب اعلام کرد و افزود: 72 باب کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران و ۱۴۰پایگاه قرآنی نیز طی سالجاری در مساجد استان تاسیس شده که محور فعالیت های تربیتی و قرآنی قرار گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: در سالجاری با رویکرد توجه هرچه بیشتر به مناطق محروم و تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی، موضوع راه اندازی و تاسیس کانون در محلات آسیب پذیر مدنظر قرار گرفته و از 220 مسجد موجود در محلات آسیب پذیر شهرستان تبریز؛ 72 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری است که به تدریج با همکاری دیگر نهادهای مسئول تلاش خواهیم کرد سال آینده در دیگر مساجد این محلات نیز کانون فرهنگی هنری تأسیس شود.

بنابراین گزارش، همایش بزرگ گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور پرشور فعالان کانونی و مسجدی سراسر استان آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان لشکری و کشوری در تالار معلم تبریز برگزار شد.

 همچنین در پایان این مراسم از ۳۸ مدیران مسئول، فعالان فرهنگی ، هنری، قرآنی، اساتید هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تعدادی از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها تجلیل بعمل آمد.