تعالی فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان قابل تحسین است
تعالي فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد استان قابل تحسين است
امام جمعه تبریز:

تعالی فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان قابل تحسین است

آيت الله آل‌هاشم گفت: گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي در مساجد و توجه ويژه به جذب کودکان و نوجوانان امري بسيار حساس و مهم است که به عهده کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي باشد.
شناسه خبر : 60868 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، آیت الله «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، که در تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مساجد باید محور فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای این‌که بتوانیم مساجد را محور فعالیت های فرهنگی و هنری قرار دهیم باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه قرار گرفته و تقویت شوند، چراکه این مراکز می‌توانند به عنوان یکی از نهادهای مردمی موثر در تحقق این موضوع نقش داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مساجد به تعبیر امام راحل سنگر است، به هجمه و نفوذ فرهنگی عظیم دشمن اشاره و تأکید کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد و توجه ویژه به جذب کودکان و نوجوانان امری بسیار حساس و مهم است که به عهده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می باشد.

آیت الله آل هاشم اظهار داشت: مساجد سنگر مبارزه با جنگ نرم هستند و ضرورت دارد همه نهادهای فعال در مساجد با وحدت‌رویه و دوری از موازی‌کاری در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اهتمام ویژه داشته باشند، اعتقاد دارم این سنگرها باید با حضور جوانان تقویت شوند.

منتخب مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری رویکرد ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دور جدید مدیریتی را ارزشمند دانست و اظهار داشت: توسعه و پیشرفت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رونق فعالیت های مسجدی به واسطه این کانونها رضایتبخش و قابل تحسین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن و انتخابات 11 اسفند را پاسخ دشمن‌شکن به هجمه های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: امروز نوبت مسئولان است که با کار جهادی به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

بنابراین گزارش، همایش بزرگ گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور پرشور فعالان کانونی و مسجدی سراسر استان آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان لشکری و کشوری در تالار معلم تبریز برگزار شد.

 همچنین در پایان این مراسم از ۳۸ مدیران مسئول، فعالان فرهنگی ، هنری، قرآنی، اساتید هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تعدادی از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها تجلیل بعمل آمد.