درخشش گروه های نمایش کانون‌های مساجد آذربایجان ‌شرقی در جشنواره ملی ئتاتر شبستان
درخشش گروه هاي نمايش کانون‌هاي مساجد آذربايجان ‌شرقي در جشنواره ملي ئتاتر شبستان

درخشش گروه های نمایش کانون‌های مساجد آذربایجان ‌شرقی در جشنواره ملی ئتاتر شبستان

گروه هاي نمايش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در مرحله نهايي نخستين جشنواره ملي تئاتر شبستان هاي برتر را به خود اختصاص دادند.
شناسه خبر : 60915 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، همزمان با اختتامیه  نخستین جشنواره ملی ئتاتر شبستان در تهران، براساس رای  هیات داوران که در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد؛ نمایش «روزی که بهشتی شدم» از کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم(ص) تبریز به کارگردانی ریحانه رضائی در بخش کودک و نوجوان ، رتبه نخست طراحی لباس ، رتبه نخست بازیگری اول زن ، رتبه دوم بازیگری زن و رتبه دوم کارگردانی را به خود اختصاص داد .

  همچنین از نمایش «گمشده در میدان ابرها» به کارگردانی جهانگیر چالاکی از کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان بناب در بخش عمومی و طراحی صحنه تقدیر بعمل آمد.

 بنابر این گزارش،  نخستین جشنواره "تئاترشبستان"پس از فراخوان سراسری در اوایل آبان ماه سالجاری درمیان گروه‌های نمایشی ۲۶ هزار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور آغاز و مرحله نهایی آن  از ۱۴ لغایت ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور گروه های برتراز سراسر کشور در مساجد منتخب تهران برگزار شد .

 گفتنی است، ۱۶ گروه از گروه های نمایش فعال این استان با ثبت ۱۷ اثر تولیدی در سامانه بچه های مسجد در بخش های مختلف جشنواره "تئاتر ملی شبستان" شرکت کرده  بودند که در بخش عمومی  این جشنواره  نمایش «گمشده در میدان ابرها» از کانون فرهنگی هنری مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان بناب و در بخش کودک و نوجوان  نمایش «روزی که بهشتی شدم» از کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) تبریز با کسب امتیازهای لازم  به مرحله نهایی  این جشنواره را یافته و موفق به کسب رتبه های برتر شدند.