فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق عدالت فرهنگی است
فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در راستاي تحقق عدالت فرهنگي است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق عدالت فرهنگی است

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به رونق برنامه هاي فرهنگي هنري در مساجد استان گفت: فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در راستاي تحقق عدالت فرهنگي است.
شناسه خبر : 61351 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی در دیدار با مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان به مناسبت روز بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در احیای جایگاه و کارکردهای  اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد نقش مهمی  داشته و فعالیت این کانونها  از عوامل زمینه ساز  تحقق  عدالت فرهنگی بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی افزود: تحقق عدالت فرهنگی در کشور یکی از سیاست های مهم  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت سیزدهم است و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در اولویت  برون سپاری فعالیت های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

 بلاغی با اشاره به ظرفیت بی بدیل کانونهای فرهنگی هنری مسجدی در ایجاد شبکه های تعاملات مردمی در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد :تحقق مسجد طراز اسلامی و احیاء جایگاه حقیقی مساجد بدون توجه به نقش و کنشگری کانون ها ی فرهنگی هنری ممکن نخواهد بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد:  بهره گیری از ظرفیت و توان شبکه کانون های مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی هنری و اجتماعی به اقشار مختلف مردم لازم و ضروری بوده و غیر قابل انکار است .

 وی گفت: از سال گذشته  به همت ستاد فهمای استان اقدامات بسیار موثر و ارزشمندی در راستای احیاء و رونق فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد آغاز شده  که نتایج این اقدامات در برنامه های اجرا شده به بهترین شکل نمود و ظهور داشته است.

بلاغی همچنین با تاکید بر تعریف ماموریت های  مشترک قرآنی، فرهنگی و هنری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد استان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده حمایت و پشتیبانی از برنامه های بدیع خلاقانه و مردم محور ستاد کانونهای مساجد استان است.   

 بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز طی سخنانی گزارشی از فعالیت های این ستاد در سال گذشته را ارائه کرد.

 گفتنی است، این دیدار، با اهدای لوح تقدیر با امضای مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  همراه بود.