فعالیت یک هزار و 450 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی
فعاليت يک هزار و 450 باب کانون فرهنگي هنري در مساجد آذربايجان شرقي

فعالیت یک هزار و 450 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از فعاليت يک هزار و450 کانون عمومي و 77 باب کانون تخصصي خواهران در اين استان خبر داد .
شناسه خبر : 61353 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنر ی مساجد استان، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد به همراه کارشناسان این ستاد با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دیدار کردند.

 " مرتضی شفیعی" در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال گذشته اظهار داشت:  با تلاش های انجام یافته سال گذشته شاهد تاسیس و راه اندازی 35 باب کانون فرهنگی هنری جدید با اولویت مناطق محروم، مرزی و روستایی و اولین کانون تخصصی پسران دهه هشتادی کشور بودیم که در مجموع تعداد کانون های فرهنگی هنری  استان به یک هزار و 450 باب کانون رسید.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام کرد: علاوه بر کانون های یاد شده که به شکل عمومی در دو بخش خواهران و برادران فعالیت دارند ،در سال گذشته 77 باب کانون تخصصی خواهران افتتاح شد که یکی از این کانونها به عنوان اولین کانون دختران دهه هشتادی کشور فعالیت دارد.

وی با اشاره به رویدادهای مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی و دوره های آموزشی  برگزار شده در سال گذشته گفت: حضور هنرمندان و فعالان فرهنگی و قرآنی کانونی در جشنواره ها ی ملی و کسب رتبه های برتر در این جشنواره ها برگ زرین دیگری از فعالیت های یکسال اخیر این ستاد می باشد.

شفیعی توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری،حمایت از هنرمندان کانونی و تلاش برای ارتقای توانمندی و سطح مهارت این هنرمندان را از برنامه های مهم پیش روی ستاد کانون های مساجد اعلام کرده و از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته تقدیر کرد.

 وی ابراز امیدواری کرد تعامل، همکاری و هم افزایی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری  نیز منجر به رونق و شکوفایی بیش از بیش فعالیت های فرهنگی مساجد خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این دیدار از سید محمد حسین بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دلیل تعامل و همراهی نزدیک و حمایت از برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.