نیازسنجی و شناخت دائقه مخاطب لازمه کار فرهنگی است
نيازسنجي و شناخت دائقه مخاطب لازمه کار فرهنگي است
امام جمعه تبریز:

نیازسنجی و شناخت دائقه مخاطب لازمه کار فرهنگی است

حجت السلام و المسلمين مطهري اصل نياز سنجي و شناخت دائقه مخاطب را از ضروريات کار فرهنگي دانست.
شناسه خبر : 63513 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در دیدار با مدیر و کارکنان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر نیاز سنجی و شناخت ذائقه مخاطب به عنوان بایدهای ضروری یک کار فرهنگی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یا همان بچه های مسجد باید کانون وحدت بین عناصر مدیریتی و اجرایی خانه های خدا باشند و فعالیت خود را به جذب حداکثری جوانان و نوجوانان معطوف کنند.

 امام جمعه تبریز با اشاره به رسالت های مهم  نیرو های فرهنگی در مقابله با آسیب ها و هجمه های موجود خاطر نشان کرد: بچه های مسجد با پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه فرهنگی با دیگر نهادها باید از ظرفیت هنر و هنرمندان در جهت پیشبرد اهداف مذهبی و دینی استفاده کنند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تاثیر مثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: این فعالیت ها بیشتر بر محوریت تدوین  برنامه های مختلف درحوزه  برادران متمرکز بوده  و امیدواریم  برنامه ها و فعالیت های مربوط به حوزه بانوان نیز به شکل پررنگ تری دنبال شود .

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل خاطرنشان کرد: استعداد بالای دختران جوان و نوجوان در طرح و حله مسئله ایجاب میکند کانون های فرهنگی هنری مساجد بر روی این قشر با هر سلیقه و ذایقه ای که هستند سرمایه گذاری گسترده ای انجام دهد.

وی با اشاره بر اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری متمرکز بر مسائل، مشکلات و  نیازهای جامعه بانوان باشد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنر ی مساجد میتوانند با تعلیم و تربیت دختران آگاه و فرهیخته موجب گسترش دینداری و ارزش های معنوی و الهی در بین جامعه بانوان باشند.

 همچنین مدیر  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در این دیدار اظهار داشت: حدود ۲۷ هزار کانون مسجدی در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد بالغ بر یک هزار و 450 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری  و روستایی استان در حال ارائه خدمات مختلف به جوانان و نوجوانان هستند.

 شفیعی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی و هنری در تحقق نهضت بازگشت به مساجد اظهار داشت: در این راستا نیازمند حمایت و هدایت نمایندگان محترم ولی فقیه به عنوان رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان ها هستیم .

وی با اشاره به اینکه با اتخاذ تدابیر تحولی، شاهد پویایی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی طی سال های اخیر بوده ایم، افزود: این مسیر ارزشمند بایستی با همت همکاران ستادی در استان و بهره مندی از رهنمودهای ائمه محترم جمعه و جماعت تداوم‌ و استمرار داشته باشد.